Aprilshasthund

Årsmöte på Lördag

Publicerad 2012-03-01 21:35:15 i Allmänt


Nu har mina hundgårdssektioner kommit. Det tog evigheter. Men som han sa, det är ingen säsong nu, det är ingen som bygger hundgård på vintern. Så han fick beställa hem i sin tur. Som kompensation för att jag fått vänta så länge så levererade han hem varorna till mig. Det kallar jag service:-)
Idag var jag och köpte lite virke som behövs till bygget och insåg att man kan klara sig utan hästtransport.
Byggfirman lånade ut en släpvagn till mig, så det var ju enkelt ordnat.
Jhåller på med att försöka att vänja mig vid att vara utan hästtransport, och mycket verkar ju funka utan den.
Nu skall vi bara försöka få till en dag och bygga ihop den. Skulle vara skönt för hundarna att få vara ute lite extra nu när det är så fint väder.

Sen kan jag säga att det finns vissa fördelar med att ha vattenkoppor i familjen.
William har haft det och då har vi varit hemma en vecka, vilket innebär att jag har kunnat träna apportering varje dag. Ja vissa dagar tom flera gånger om dagen-) Så nu hämtar hon ( hon= Rush ) både bock och dummy både inne och ute. Jag kan lägga ut flera stycken och hon letar upp dem o hämtar dem. Nu fattas det bara att hon skall göra likadant med fågel, det får blir nästa veckas träning.

Ni missar väl inte VFK:s årsmöte på lördag!!!

Jag hade tänkt att vara med på apporttävlingen som de brukar ha i samband med detta, med Rally. Så kul första tävlingen i den grenen.
Men vad händer? Jo hon börjar löpa, skulle nog inte uppskattas av hanhundsägarna om deras hundar sprang efter Rally istället för efter pippin!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela