Aprilshasthund

Oops, jag åkte visst av!!

Publicerad 2012-06-23 13:20:48 i Allmänt

Häromdagen åkte jag i backen! Minns inte när det hände sist, måste vara väldigt många år sedan:-). Jag skulle rida China och vi har en liten ruta i hagen där vi gör i ordning hästarna. Jag skulle kliva upp på min pall i plast och lite trasig i mitten. Det fanns inte så mycket yta kvar att stå på, stod jag för långt ut så välte den och stod jag för mycket in mot mitten kunde jag trampa igenom den. Vet inte riktigt hur det gick till men jag lyckades trampa hålet i mitten större och det brakar till ordentligt. Men på ngt sätt hovar jag mig upp i sadeln, men China blir rädd och bockar iväg och jag åker av!!!! Som tur är landar jag mjukt i gräset och har mjukt att landa med, men ändå, jag är 48 år, kan ju lätt slå ihjäl mig. Denna gången har jag tur och slår mig inte alls. Men igen ser man hur viktig säkerheten är, man skall inte kliva upp på plastpallar utan använda en säker pall som är täckt på sidorna och som inte hästen kan trampa igenom och fastna i.
Men en sak som jag tycker är positiv är att det är mer liv o energi i China. När han var yngre tyckte jag att han var lite tråkig, det hände inte så mycket, men nu får man allt hålla i hatten iblan, samtidigt som han ändå är otroligt arbetsvillig och lyhörd på sin ryttare. = me like

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela