Aprilshasthund

BIG-3

Publicerad 2012-07-23 13:55:10 i Allmänt

Igår var det en häftig dag!!!!!
Vi startade i ottan för färd mot Köping och utställning. Först hämtade jag Roover i Lerum, på väg därifrån upptäcker jag att jag har glömt mina käder och plånboken hemma. Bara att åka hem och hämta, som tur är så är jag ute i god tid. Men typiskt mig, skall man skylla på blondin eller på att man har för mycket omkring sig?
Väl på plats så är det 4 Gordon anmälda för domaren Petter Steen. Men tyvärr så är det bara mina två som kommer till start. Båda två sköter sig riktigt bra, Roover är först ut och han får Excellent, CK och även CACIB. Rush gör lika bra ifrån sig och även hon får Excellent, CK, CACIB och även CERT:-) Kan säga att jag är rätt glad här, TVÅ CACIB, det får man inte varje dag precis. Roover blir BIM och Rush BIR.

Sen är det 4 timmars väntan på finalen. Jag har tur, har ju åkt iväg ensam men häckar med ett par från Alingsås med Engelsk setter hela dagen. Knivit att ens komma iväg på toa när man är själv. Hon är även gullig och hjälper mig att visa Roover i BIR:et.

Så är det dags för BIG-final.
Här är det ny domare Gordon Haran som har dömt bl.a Irländarna på dagen.
Hela 13 olika raser kommer till start i finalen.
Det är verkligen skillnad att visa hund i stora ringen, plötsligt finns det plats för hundarna och de får verkligen chans att visa rörelserna, vilket jag känner att Rush gör, hon travar iväg som jagvetintevad, kanske cykelträningen har gjort sitt?
Och, nu vill det sig så väl att han ber oss stanna kvar bland de 4!!!!!
Go känsla i kroppen. Han placerar en vorsteh som fyra och här känner jag att det är min tur att placeras näst. Och mycket riktigt, vi blir trea. Helt fantastiskt:-))) Tvåa blir en Weimaraner med en grymt proffsig handler och vinner gör Irländaren.
Ja mycket bättre dag kan man inte få, är så himla stolt och glad över mina fina goa hundar.



Sen går bilen vidare till Falun för att kolla in Roovers valpar, men det får vi berätta mer om imorgon...
 

Kommentarer

Postat av: Susanne Legneskog

Publicerad 2012-07-27 09:28:59

Kanon resultat.. Rush tycker om stora ringen!! Välvärt, stor Kram!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-07-27 13:28:10

Tack!
Ja hon trivdes absolut i stora ringen. Skall försöka hamna där lite oftare:-)
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela