Aprilshasthund

Lugna ner sig

Publicerad 2012-01-12 22:37:08 i Allmänt


Ibland kan man känna att det är dags att lugna ner sig lite.

Igår morse ringde väckarklockan i ottan. Jag hade bestämt mig för att åka till Dyltabruk och träna hund.
När ringsignalen får mig att långsamt vakna till liv ställer jag mig frågan.
- Är detta roligt? Varför har jag bokat detta? Kan jag inte lugna ner mig lite någongång????
Då hade jag ju fått sova lite till.  Men men, det var bokat och bestämt så bara att pallra sig upp och åka de 30 milen för hundträningen. Bara det, 30 mil, för att träna hund, hur är man funtad?? Jag ställer mig faktiskt frågan själv ibland. Nåväl, resan dit går bra och vädret blir bara bättre och bättre. Väl framme är det strålande solsken och 6 plusgrader, ett riktigt drömväder, tom lite vind så att hundarna lättare finner fågel:-)

Och vilken dag det blev!!! Rush gjorde fantastiskt arbete ( det var bara hon som gick idag ). Sådana fågeltagningar att man nästan blir tårögd. Hittar den, spikar den, reser klockrent på kommando, även på avstånd och sätter sig direkt när visselpipan ljuder. Arbetar effektivt och söker av marken väl. En helt fantastik dag:-))
Jag är så himla glad och nöjd med min lilla tjej!

Och ja det var helt klart värt att åka 60 mil för att träna hund, trots utebliven sovmorgon.
Detta lever jag länge på i vintermörkret.

Sen har vi fyllt frysen med apportfågel för intensiv apportträning för att kunna starta på prov i höst.

I tisdags började hon dessutom att löpa, så nu skall hon få ta det lite lugnt ett tag.
( och jag med då väl ? )....

Kommentarer

Postat av: Isabelle

Publicerad 2012-01-25 23:13:51

Ja, du är helt klart någon som lever för dina djur och det du gillar :-) Att åka till Söderköping en herrans massa gånger med häst och hund och sen dessutom åka till Örebro för att träna fågel när det är långt kvar till prov är beundransvärt :-D Så mycket pengar och energi som läggs ner på detta! Du är väl värd ditt 1a-pris i ÖKL till hösten! ;-) Kram!

Postat av: Maja

Publicerad 2012-01-27 23:05:59

Tack gulliga Isabelle:-)

Du är alltid där och berömmer, det värmer.

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela