Aprilshasthund

Systuga

Publicerad 2012-02-15 22:19:16 i Allmänt


ÄÄÄNTLIGEN

Jag har länge velat börja sy igen men det har alltid varit en massa annat ivägen.
Ett stort krux har varit att komma iväg och köpa tyg. Jag brukar alltid fixa och trixa på 
kväller/nätter och då har alla butiker stängt.
Nu fick barnen offra en halv dag av sitt sportlov och fälja med mig och köpa tyg.
Det var svårt för dem att förstå varför de skulle göra något så tråkigt, men de köpte
min förklaring om att ibland får vi göra sådant som bara mamma vill.
Och tyg blev det, i mängder. Och band, och resår och nålar och tråd och foder och osv. osv
Sen jag väl kom igång att sy var det svårt att sluta och det har blivit markeringstäcken
i olika modeller och färger. Tillochmed ett täcke till Rush gav jag mig på, med foder och allt:-)
Nu skall de tvättas och testas. Sen blir det till att sy mer....

 

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2012-02-18 12:43:42

Heja!

Kul...

Så roligt att även du fixar och trixar, vi behöver mångfald. Kan ju faktiskt hända att vi kan lära något av/från varandra :) Välkommen

Postat av: Helene

Publicerad 2012-02-18 13:23:38

Hej

Kul!

Så fina täcken :) roligt att vi blir fler. Vem vet vi kan ju lära något av varandra :D

Lycka till och även med shoppen!

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2012-02-18 22:12:00

Taaaaack:-))

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela