Aprilshasthund

Fostsätter på bra sätt

Publicerad 2012-02-18 22:19:10 i Allmänt


Så var det dags för en tur till Söderköping igen.
China skulle på återbesök.
De senaste dagarna har jag överhuvudtaget inte velat åka till stallet. Har inte kunnat förmå mig till att rida.
Kunde inte förstå varför, jag brukar aldrig känna så. Det är klart att det kan vara surt vissa dagar, men inte flera dagar i rad. Sen slog det mig att det var tandläkarbesöket som spökade. Jag var verkligen orolig.
Ville att det skulle vara bra nu och tycker att tiden bara går.
Hur som, klockan ringer i ottan och det bär iväg till stallet.
Bara att lasta lilla Gossen och köra iväg.
Torbjörn är verkligen Supernöjd med utvecklingen. Idag finns det ingen vätska eller var kvar alls i tanden.
Och det luktar heller ingenting :-)))) Han menar att det har läkt väldigt snabbt med tanke på hur stor inflammationen var. Kallar det tom för flott!!
Ja är han så nöjd så måste ju jag med vara det.
Fistelgången är fortfarande öppen och han menar att det kan ta ett år innan den är läkt.
Det blir återbesök om två månader igen och då skall han även bedöma om han skall göra en fistelplastik.
Enkelt förklarat, han skär upp fistelgången så att den får nya läkningsytor.
Men vi hoppas verkligen att inte det skall behövas, utan att den läker av sig själv...

Kommentarer

Postat av: Anna Karin

Publicerad 2012-02-18 23:12:49

Hurra, skönt att höra att det är på rätt väg med läkningen för din fina China! :-)

Postat av: Maja

Publicerad 2012-02-19 01:40:36

Tack vad du är gullig:-)

Jag var rätt så orolig innan jag åkte faktiskt, men nu känns det lite bättre.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela