Aprilshasthund

Trimbord

Publicerad 2012-04-05 16:06:12 i Allmänt


Jag tillhör den skaran som tycker att det är roligt att trimma hund.
Skulle bara önska mig en liten kurs så att jag kunde bli bättre på det.
Men det tar lite på krafterna, hundarna brukar lägga sig på köksgolvet, vilket gör att ävan jag får ligga där:-(
Och det känns allt, både här och där.
Men nu skall det bli ändring på det.
För jag har köpt mig ett trimbord:-))))
Det har jag länge önskat mig och nu blev det äntligen  av.
Både Rush & Rally fick hoppa upp på bordet och testa. Med hjälp av lite mutmacka så gick det hur bra som helst.
Så nu skall här trimmas hundar....

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-04-06 08:11:05

Visst är det roligt!! Men inte behöver väl du gå kurs?! Jag brukar alltid ha en bild i huvudet hur jag VILL att hunden ska se ut, sen är det bara att prova sig fram ;-) Det är som att jobba med lera ;-)

Allra roligast är ju att trimma en vildvuxen hund, där man ser hur stor skillnad det gör :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-06 09:32:41

Ja man skulle ha ett riktigt pälsmonster att öva på!

Postat av: Marina

Publicerad 2012-04-07 07:47:50

Här finns alltid "pälsmonster" att träna på... ;)

Postat av: Maja

Publicerad 2012-04-07 18:07:06

Skicka hit dem bara:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela