Aprilshasthund

Klubbad säl

Publicerad 2012-04-27 07:30:22 i Allmänt

Ojojoj, trött som en klubbad säl.
Först blev det en ridtur med tjejerna igår, Barbie, Rush & Rally.
Hundarna i koppel brevid och så drar vi ut i skogen, väl där blir det full sula:-)
det är så himla härligt, full galopp och vi njuter allihop. Känner mig lite som en cowboy med hela gänget med mig. Men det är så härligt så jag kan inte låta bli att tjoa högt i skogen, tror att även tjejerna känner hur mycket jag njuter av detta.
På kvällen sen var det dags för Rush att gå till skolan. Västsvenska Fågelhundsklubben har en kurs i grundlydnad där vi har anmält oss. Denna gången är det i Hällesåker och jag har mindre än en halvtimma dit. Underbart.
Vi är 13 hundar anmälda. Denna första gången så startar vi med regn och vi slutar med regn. Men det gör inget, det är så härligt att vara ute. Apportbocken är med och det blir linförighet och inkallningar hela tiden med apporten i mun. Eva håller i trådarna och gör det på ett kul och effektivt sätt. Vi utmanar hundarna och kräver lite mer av dem eftersom de flesta är två år fyllda. Tex gör vi en lååång platsliggning med många olika störningar. Kul!!
Väl hemm blir det lite mat för hunden och sen sover hon som klubbad hela natten, helt utslagen. Det tog på krafterna, måste varit nyttigt då:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela