Aprilshasthund

Hundig helg

Publicerad 2012-04-23 22:20:40 i Allmänt

Det har verkligen varit en hundig helg:-)
Dels har jag varit hundvakt till Summer och sen har Xaphire varit här på parning.


Summer blev jättekär i hundleksaken Qvittra ( finns i min webshop )


Helt hopplöst att få alla att sitta och titta åt samma håll samtidigt!


Här har de spanat in några hönor på promenixen:-)
Det är rätt skönt med täcken på dem när det regnar, då är det bara benen
som är blöta när 5 jyckar skall in i huset.


Moa hittade en padda och hon är ju modig nog att ta upp den, vilket varken
jag eller William vågar


Lite trimning har vi hunnit med


Trött hund efter en intensiv helg

Nu är det måndag igen och kvar i huset är bara 2 hundar, vilken semester!

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2012-04-24 09:42:33

Ni har haft fullt upp!! Fina bilder!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-24 21:37:48

Tack. Ja här har det varit full sula :-)

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-04-25 09:18:36

Vilket fint täcke Summer har, får kanske köpa ett par sådana, syr du efter mått?? De är ju olika hela högen.

Kanske till och med en sådan där Qvittra..

Postat av: Maja

Publicerad 2012-04-25 22:24:46

Ja jag har börjat att sy en del täcken. Dessa är helt regntäta och väger inte mycket. Käckt att ha i utställningsväskan då de inte tar så stor plats. Kanske inte ett täcke du har på hunden när den arbetar men absolut i vilan på jakten, tar ingen större plats i ryggan.De är fleecefodrade så de värmer gott. Mina var lite stora till Summer men jag kan sy upp ett par så kan du prova. Qvittran kan jag ta med till Lidköping, Summer bar den hela tiden:-)

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-04-26 09:43:40

Jag får komma upp en dag så får vi mäta upp hundarna, så det iaf blir rätt rygg längd.

Ja den skulle hon absolut tycka om.. :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-26 12:01:17

Du är alltid välkommen:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela