Aprilshasthund

Lite hästsnack

Publicerad 2011-05-30 14:43:06 i Allmänt


Vad händer nu på hästfronten??

China har vilat hela Maj, oj vad fort det går, en hel månad har redan passerat!
Under vilan har han fått en skada i ansiktet på kinden, och det vill inte riktigt läka ihop.
Först var veterinären här och tittade på det och China fick penicillinsprutor i 5 dagar.
Efter det så fortsatte det att rinna och vara så vet. fick komma ut igen efter ngr dagar.
Nu skar han upp såret så att all skit skall komma ut.
Det varar fortfarande så om det inte ger sig de närmsta dagarna så blir det ytterligare
ett veterinärbesök:-((
Tur i oturen att det hände under viloperioden...

Barbie tutar på som vanligt. Red för Traudi förra veckan och hon gick fantastiskt bra!!
Får små enkla lösningar med mig hem att träna på.
Sen har hon ju hoppat en gång och det kanske det blir lite mera av.

Småflickorna Barcelona & Provence flyttar denna veckan.
Tänk vilken enorm tur jag har som skall få ha båda två i "mitt" stall fast att de är sålda:-)
Har räknat ut att jag har 7 av mina avkommor på bygden.
Barbie, China, Zamba, Mustique, Don Corleone, Provence och Barcelona, alla i Härryda kommun.
Det är lycka för mig.

Zamba går i väntans tider, mjölken strilar och hon är otålig och har det lite kämpigt.
'Tror att fölis kommer närsomhelst.
Drömde inatt att det var en hingstunge, fux, 4 höga vita strumpor och bläs.
En Briaravkomma med andra ord.
Gissar att Susanne hoppas jag har fel på könet iallafall eftersom hon vill ha ett sto som hon
kan fortsätta att avla på

Kan också berätta att Mustique fortsätter sin hoppkarriär och har nu hoppat nationell 120 felfritt.
Mycket bra gjort tycker jag

Nu skall det bli fint väder, perfekt när många hästar skall på bete och det kommer att bli
många härliga ridturer i naturen.
Passa på och njut...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela