Aprilshasthund

Veckan som gått

Publicerad 2011-01-23 00:45:46 i Allmänt

Det har gått några dagar sen sist och det har väl hänt litegrann iallafall.

Alla hundar och alla kusar mår bra och det får man vara tacksam över.
Ibland om jag inte är så särskilt ridsugen kan jag tänka..
-Rid idag imorgon kan hästen vara halt eller skadad.
Man får njuta av dagen

Jag tömkörde båda hästarna igår och det var fantastiskt roligt.
Länge sedan sist och trots det så har de utvecklats.
Givetvis eftersom de har utvecklats i ridningen, mer kondition
och mer styrka.
Barbie fick galoppera mycket med många fattningar.
Det är där hon behöver stärkas i ridningen.
China fick flyta på i alla tre gångarter och vilken underbar trav han
fick fram....
Han fick även gå framför mig på hemvägen genom skogen, och det är
märkligt att de vill gå ut i djupsnön istället för att följa stigen!!
Lite vingligt på hemvägen, men väldigt kul.

Idag har jag varit i Munkedal och tränat hundarna.
Så skööönt att få släppa dem, det tyckte båda jag och Rush & Rally.
Först var det lite lydnadsträning på plan och det funkade superbra.
I släppen var det lite annat ljud i skällan.
Rush fick något annat i näsan och var borta en tag på eget race (:-
Lydnaden var som bortblåst!!
Upp som en sol och ner som en pannkaka.
Men fick ett släpp till sen ihop med Rally som funkade mycket bättre.

Jag har just nu tre hästar till salu.
Det har varit folk och tittat på ettåringarna och det finns spekulanter på China.
Skall bli spännande att se hur det går, men det känns VÄLDIGT ledsamt.
Fäller en tår emellanåt ( som vanligt ).

För övrigt så längtar jag till nästa Trauditräning
och nästa träning på fågel....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela