Aprilshasthund

På´t igen

Publicerad 2011-02-15 23:28:04 i Allmänt

Hemma igen efter en härlig vecka i fjällen.
Det har varit mycket skidåkning, mycket umgås, mycket vila
och mycket god mat & vin.

Jag har verkligen laddat batterierna och är återigen taggad till tusen.
Igår red jag Barbie och jag skrattade gott åt henne när hon protesterade i början.
- Ja.ja lilla gumman, bråka du bara, idag ger jag mig ALDRIG.
Och jag vann såklart, det känns alltid skönt.
Hon har nu gått ungefär i ett halvår och börjar kännas bra igång.
Jobbar mycket med galoppen och det går framåt.
Planen för henne är att bara rida på, mer muskler, mer energi och mer av allt....

China fick sitt första arbetspass idag.
Han har sett trött och hängig ut i boxen, så jag tempade honom innan ridningen idag.
Ingen feber. Skönt
Men i ridhuset tände han till, man kan säga att han var PIGG!!!!!!!!
Kuuuul!!
Han har stått ett tag och tyckte att det var riktigt kul att komma igång igen.
Han skall nu gå hela våren, vila en del under sommaren  och sen starta ngt till hösten.

Hundarna då?
Ja det är Rush som står i focus.
Hon skall ju till Paris i sommar och jag kommer att ställa henne en hel del innan dess.
Tanken är även att hon skall gå ngt jaktprov till våren.
Träningen av apport fortsätter och där har jag satt upp ett mål.
Godkänt apporttest under 2011..............
Sen är det ju det där med röntgen ( nervöst som alltid )

Även Roover skall till Paris om hans rabiesvaccination hinner bli klar.
Det blir en del utställningar för honom med.
Katharina tränar lydnad och jakt med honom.

Rally då?
Ja vad säger man om henne?
Pensionär? Nej vad tråkigt , hon är inte ens veteran ännu.
Men jag vet inte riktigt, får hon välja själv så väljer hon jaga.
Kanke att hon får gå ngt prov i höst, vi får se..

Och så var det småflickorna.
Tänker börja promenera dem lite i skogen men det är fortfarande för isigt,
så jag får vänta lite med det.
Lite inneträning bli det, såsom vojlock med gjord, stå ensam i stallet osv

Jaja, vi får se hur länge energin håller i sig?...

Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2011-02-17 02:11:38

Hoppsan, en viss kvinna har glömt att berätta hur det gick med mitt tips med att tejpa fast en köttbulle på nosen på en pojke för att han ska slippa känna go flickdoft?

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2011-02-18 15:57:59

Hehe, det löste sig såå bra.

En väninna med kastrerad hane erbjöd sig att passa Rally, inga köttbullar behövdes.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela