Aprilshasthund

Ridit idag

Publicerad 2010-09-05 20:29:45 i Allmänt


Träningen är igång med China.
Han har varit lite småtjurig på spolspiltan innan men där har vi tränat.
Ett måste när man har vita fötter och vacker svans!!
Sen har jag longerat honom lite inspänd så att han får börja arbeta lite.
Idag var det longering och jag hade bestämt mig för att sitta upp efteråt.
Han är inte riden sen treårstestet ( tror det var i slutet på Maj )
Han har tyckt att det varit lite läskigt när man stiger upp i stigbygeln,
så vi har slängt upp ryttaren istället.
Grejen är att jag avskyr att vara beroende av ngn annan, likosom att ha en bokad tid
i stallet. Bara att se till och fixa problemen.
Så jag ställde pallen brevid honom, klev upp på den, steg i stigbygeln och satt upp.
Lätt som en plätt, han stod helt stilla.
Sen var det bara att rida på - världens snällaste lilla 3-åring.
Frambenen känns rätt fräcka när man rider!!!
Apropå lilla, jag mätte honom idag och han har vuxit 2 cm under sommaren.
Snacka om att total vila är viktig under sommaren för unghästarna.
Idag mäter han 164 cm.
Den här hästen kommer att bli kul att rida.....

Kommentarer

Postat av: karin

Publicerad 2010-09-06 12:11:43

Jaaaa!!!! Heja heja!! Duktiga lille China!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela