Aprilshasthund

Rush första ridtur

Publicerad 2010-10-07 14:15:48 i Allmänt

Barbie är ju en riktig pärla!!!!!

Det är så kul att rida henne. Och hon är fantastiskt snäll och tålig.
Igår fich barnen ta sig en tur på henne och hon lufsar så snällt med dem.

Nu har Rally fått följa med på en tur, och hon tycker inte att jag kan sadla snabbt nog
när hon vet att hon ska få följa med ut.
Jag har hunden i koppel brevid när jag rider. Tycker att det funkar bäst.
Då måste hunden ha full koll på vad hästen gör, vilken gångart som gäller, och var hon sätter
sina hovar så att hon inte blir trampad.
Hunden måste dessutom röra sig i hästens tempo och inte fritt i sitt egna. Det ger mest för
jycken tycker jag.

Idag fick Rush följa med på sin första ridtur. Lite läskigt men mycket spännande.
Jag är lite försiktig med valparnas spring och bus med tanke på kommande höftledsröntgen,
men det här blev en halvtimmes tur i skogen och mest i skritt.
Kan säga att Rush var gott trött efter turen, och Barbie lite lätt svettig.
Härligt när man kan rasta fler samtidigt, kanske skall prova med tandemkoppel nästa gång
så att båda hundarna kan följa med....

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-10-08 07:36:20

Härligt Maja 2 saker på en gång

Postat av: Maja

Publicerad 2010-10-08 12:47:58

Ja men annars hinner man ju inte allt!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela