Aprilshasthund

Snart dags

Publicerad 2010-03-23 23:11:57 i Allmänt


"Talat" med Zamba idag

Hon tar sig ut i hagen på morgonen, står där stilla hela dagen

och tar sig sen in igen på kvällen.

Man kan säga att hon väntar nu.

Imorgon har hon gått minimitid, ljuvret har börjat fyllas, men det är nog några dagar kvar.

Till helgen får hon flytta från flocken in i box.

Vissa ston får föla i flocken, men Zamba är så ranglåg att de andra stona nog

skulle störa henne, så hon får vara ifred i boxen istället.

Sen brukar jag inte ha bråttom med att de skall ut i hagen ( fölen alltså ) första veckan,

inbillar mig att det är bra för hållbarheten i framtiden, att de inte får springa " sig galna "

den första tiden.

Måste ladda videokameran nu...........

Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-03-24 07:20:46

Jag har aldrig fått följa en fölning förr så det är med spänning jag nu kan det.

Jag är så glad att jag har fått lära känna dig :-) Jag ser fram emot bilder och video på det lilla livet.

Lycka till

Kram

Postat av: Yvonne Reif

Publicerad 2010-03-24 17:18:44

Hej



Hoppas att det blir ett stoföl denna gången,då Zamba brukar få hingstföl.

Hoppas att allt går bra och ge Zamba en kram från mig.



kram yvonne

Postat av: Maja

Publicerad 2010-03-24 21:25:47

Tanja, jag säger detsamma, jättekul att vi

träffats,du är en skön prick.

Kul att du följer fölningen, det blir ett föl till senare i April och det stoet har jag hemma, och kommer såklart följas lite närmre

Kram

Ps vilken dag går Gordon i Danmark??

Postat av: Maja

Publicerad 2010-03-24 21:30:52

Hej Yvonne

Fölet 2011 skall en god vän till mig ha, och hon vill gärna ha ett stoföl, så det får bli en hingst till nu:-) Kram Maja

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela