Aprilshasthund

Bruksprovsvinnare 2010

Publicerad 2010-03-08 09:10:40 i Allmänt


 
Varje år i Feb-Mars går Bruksproven för Svenska Hingstar

Det gäller både för hoppning och dressyr, och nygodkända hingstar utses.

Dessutom uses en totalvinnare i gångarter och en totalvinnare i hoppning

Bruksprovssegrare 2010 blev JJ RAY BAN 1173 i gångarter

För mig är detta otroligt roligt då båda mina ston väntar föl från honom i April!!!!

Att betäcka med Ray Ban förra året var lite av en chansning, då han bara var 3 år.

Man har ingen aning om hans fertilitet, vilken visade sig vara kanon då båda

tog sig på första betäckningen.

Varför jag valde honom var för att han hade så lätt för sig, han " bara gjorde det "

han var dessutom så ung att han inte hade hunnit lära sig en massa, inget man som

ryttare " kan sätta dit ".

Han hade det naturligt i sig, det var en fröjd att se honom.

Från början skulle jag bara ha honom till det ena stoet, men jag gillade honom

så mycket att det blev till båda.

Sen är han inte svenskägd, och det påverkade valet. Han kanske bara skulle bli i Sverige

i ett år??

Nu har detta alltså resulterat i att han är BRUKSPROVSVINNARE :-))

Känns så GÖTT att ha två små föl efter honom snart, som båda kommer att vara till salu.

Man kan gå in på www.asvh.se och se mer, där finns även film på hingstarna

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela