Aprilshasthund

Katten också

Publicerad 2010-06-01 15:01:21 i Allmänt

Våra katter Annika & Jari har en mysko sjukdom
Det började på Jari, han tappade sin päls, och då menar jag inte att
han fäller utan han tappar hela pälsen på hela bakdelen.
Detta har kommit ett par gånger, han har fått långtidsverkande cortison,
och har blivit bättre emellanåt.
Men nu har även Annika fått det!!!!
Och vet. vet inte vad det är?!?!
Allergi, skabb, stress eksem, ja de vet inte.
Nu har jag varit och behandlat Annika 2 ggr med en veckas mellanrum,
men det blir inte bättre.
Vad kan det vara???????

Kommentarer

Postat av: Lena Sköld

Publicerad 2010-06-01 19:32:06

Hej Maja

Det var ett tag sedan, allt väl hoppas jag förutom med katterna.

Tilly hon tappade pälsen så när hon blev huggormsbiten, veterinärerna sa att det blev någon slags cirkulationsrubbning. Hon blev av med pälsen på hela benet. Man märker ju inte så mycket när en katt har blivit biten av en orm. Som går och lägger sig och sover.

Hoppas att ni hittar någon bot.

Kramar Lena

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-06-01 20:02:16

Hejsan!

Min Shivas hade samma problem och det varade väldigt länge typ 2 år innan han till slut började få tillbaka pälsen. Båda bakbenen och på hela magen fattades det päls. Vi misstänkte att det var pga att vi började packa i lägenheten som vi bodde i då och vi skulle flytta hit. Även om han fick det mycket bättre här så tog det ändå tid för honom. Han tappade dessutom i vikt.

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2010-06-02 10:08:31

Hej Lena

Ja det var ett tag sen, jag hoppas på att det blir en tur till Öland i sommar. Skumt att hon tappade pälsen av ormbett!! Allt bra med er?

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2010-06-02 10:11:52

Tanja

Vet. trodde att det kunde vara stress, jag tyckte det var långsökt men det kanske kan stämma. Katterna har varit riktigt olyckliga när vi har haft andra hundar hemma, ända sen i höstas. De flyttade upp på vervåningen, gillade inte att bli jagade!!

Nu har de flyttat ner igen så kanske att det blir bättre då?? Ena katten har tappat massor i vikt, så det låter ju likt din katt.

Kram

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-06-02 11:12:52

Jag tror själv på stress och omändring i familjen, som du skrev har det ju varit lite hundar där hemma :-) Inte minst ett antal valpar. Först kom dom, sen blev det mycket bus, sen skulle alla lämna igen. Hoppas att dom repar sig fort. Min shivas har fått tillbaka bälsen men vikten är det sämre med. Han är visserligen gammal och lever nog inte länge till :-(

Kram och lycka till

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela