Aprilshasthund

Det är för dyrt att jobba

Publicerad 2010-06-28 21:28:23 i Allmänt

Det är alldeles för dyrt att arbeta!!
Jag jobbar ju som bekant på Ge-Kås med jämna mellanrum,
och ibland kostar det mer än det smakar.
Jag har länge gått och suktat efter en Kitchen-Aid hushållsassistent.
Och det inte för att jag är en hejare i köket med ständiga bak osv,
nej absolut inte.
Utan kanske mest för att jag tycker att den är fräck, och jag är inne i en
lull-lull, gull-period.
Alltså gärna köper gulliga saker som kanske inte har ngt större syfte än att just vara gullig.
Idag så ser jag att de har fått in denna fantastiska maskin på ovan nämnda varuhus!!!
Givetvis till ett mycket bättre pris än i stan. Jag blir såklart mer än lämpligt sugen.
Hur kan det vara försvarbart att köpa en maskin som säkert snart hamnar i skåpet,
och bara plockas fram ibland?
Inte bara försvarbart för övriga familjemedlemmar utan kanske främst för mig själv.
Någon som har ett bra tips om vad man skall ha den till?
Förutom som prydnad då.
Jaja, jag skall ju dit på onsdag igen, så kanske , kanske....
Lilte lull-lull blev det iallafall
Söt matskål till söta lilla valpen
Kanske inte alltid så söt, så här såg kaviartuben ut imorse
efter att ha lämnat frukostbordet oövervakat ett kort ögonblick

Kommentarer

Postat av: Annette

Publicerad 2010-06-28 23:50:13

Jag har en kitchen aid som står framme hela tiden - bara för att den är så fräck :o)

Postat av: Maja

Publicerad 2010-06-29 08:33:34

Man kan alltid lita på dig Annette, bra tips!!

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-06-29 10:15:20

Jag har också en kitchen aid som står framme hela tiden men jag verkar vara den enda som använder den ofta :-) Bakning är ju en av mina hobbies. Finns egentligen bara en nackdel med den, skålen är för liten för storbak.

Kram

Postat av: Marie

Publicerad 2010-06-29 10:28:46

Ibland behöver man shoppa det är bra för själen.



Så jag tror att du behöver den du har väl något skåp med glaslucka eller....

Postat av: Maja

Publicerad 2010-06-29 16:51:08

Ni är för goa!! Det där med glasluckor var ett bra tips.

Tror det blir en imorgon.

Undrar bara vilken färg??

Fanns svart, röd o ngt mer....

Postat av: Margareta

Publicerad 2010-07-18 16:00:56

gillar Rusch upptåg med kaviartuben, ha, ha



Marie är en problemlösare, har jag förstått av Suss blogg också, :-)



Postat av: Maja

Publicerad 2010-07-18 22:26:49

Hennes upptåg är inte alltid så kul!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela