Aprilshasthund

Slöinge med China

Publicerad 2010-02-20 21:12:34 i Allmänt


Igår åkte jag till Slöinge med China

Det var ingen hit precis........

Först fick jag skotta ut släpet hemma (fast jag redan hade gjort det dagen innan ),
och det tog ju sin lilla tid.

Sen var det dags att bege sig till stallet. Försökte ta mig upp för backen dit,
men det skulle jag aldrig ha gjort.
Gled ner i diket såklart, med släp o allt. Ingen häst i som tur var.
Malte var snäll och drog upp mig, och jag gav mig på det igen.
Vad händer ? Jag glider ner igen på samma ställe

Nu börjar jag fundera på om jag verkligen skall åka.
Det har sagts att det skall snöa ännu mera nästa dag, så jag ville nog komma iväg.
Han som plogar vägarna är snäll och drar upp mig.

Och jag kommer iväg endast en halvtimma försenad och redan rätt mör.

Väl framme får jag vänta minst en timme innan det blir vår tur.
Veterinären vill ha avklarat alla andra patienter då China har varit så stickrädd,
och han vill ha full fokus på honom.
Och jag säger det igen. - jag har världens bästa veterinär Carl-Fredrik Gauffin.
Han sticker och China knappt blinkar!!!!

Hur ser det då ut i munnen?
Katastrofalt!!!
Trots att han var hos tandläkaren för 6 månader sedan.
Han får dra ut flera mjölktänder som sitter ivägen för de permanenta.
Dessutom så har det kommit en ny tand där mjölktanden inte har lossnat.
den nya har då tvingats växa snett ut mot kinden.
Bort med den mjölktanden med.

Så till anledningen till att vi åkte dit.

China har ett illa jack i tandköttet i nederkäken på båda sidor.
På ena sidan så djupt att det nästan gick ända ner till tandbenet.
5 dagars Hippotrim och 14 dagar utan bett, så skall han väl han vara på tårna igen.

( oops, nu tog Rally ner en påse nybakade muffins från bänken - morr )

Sen skulle vi hem.............
Det tog 3 timmar att köra typ 13 mil!!
Värsta resan någonsin, men vi kom hem helskinnade - 12 timmar senare



                             CHINA I VÄNTAN PÅ SIN TUR

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela