Aprilshasthund

Slutat att bitas

Publicerad 2010-08-26 21:15:11 i Allmänt

Snart är Rush 6 månader och faktiskt har hon nu slutat upp med att bita oss!!!!
Hon gillar fortfarande att ha saker i munnen, springer direkt in i Williams rum
och snor hans gossedjur om dörren är öppen.
3 strömkablar a 600kr st har hon gnagt sönder!!
Hon tar det hon hittar på golvet och bär det i munnen, batterier, nålar
eller vadsom.
Men hon biter oss inte längre och hon pussas inte med tänderna mer.

Hon har fortfarande en hel del hyss för sig.
Häromdagen fick Håkan ta ner henne då hon stod uppe på vardgasrumsbordet igen.
Hon hade vält ut vasen med blommor i.
Jag tror nog att hon var törstig!?!?

Idag på jobbet så ville hon inte vara instängd på kontoret och klurade ut att om
hon hoppar över alla kartonger som stod staplade på varann så kommer hon nog ut.
Det var destuvärre lite för högt och det såg nog rätt roligt ut , och hon var nog lite förvånad
när hon råkade hamna i den översta lådan.

Sen ligger hon i sängen på natten som om hon ägde den, antingen raklång mellan oss
på egen kudde och under täcket, eller på min kudde, bakom mitt huvud eller på det.
Det kan bli lite trångt.

Jag hoppas att hon behåller en del hyss och all energi, det är ju det jag har sökt efter.
Så de är bara att skratta och le.

Men men, världens goaste ändå såklart


Vi tränar och tränar på att stå rätt.
Hon gör det lugnt och stabilt men vill inte ta ut bakbenen
så mycket som jag vill.
Bara att träna på..

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-08-26 21:43:30

Jag skrattar så när jag läser om alla Rusch´s "hyss"!! jag håller med dig om att man gillar ju och söker lite " king of the world " temprament i hundar man ska arbeta aktivt med, oavsett om de ska apportera eller visa upp sig!

Så frm för fler hundar med lite gott go i ;)



ps jag har anmält till Partille.

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2010-08-26 22:19:39

Kommer du ihåg om det var så mycket hyss i våra gamla hundar?! Mårris är en liten tjuv, gillar också Mejas nallar och snor allt ätbart (i hans ögon)på bänkar och bord om man inte är snabb.. senast tyckte han att han kunde äta upp mina pistage-skal...

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2010-08-26 22:21:44

Glömde ju skriva att Rush ser jättefin ut! Lite längre bak med bakbenen kanske som du säger.. men det kommer :-)

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-08-26 23:09:56

Aha, sådana här inlägg gillar jag :-) Det där med att vara på soffbordet är bekant. Dogge sover där men Bosse står bara på det. Bara och bara, ja du förstår vad jag menar.

Att ens egen sovplats kan bli väldigt liten när man har Gordonsettrar är också bekant. Jag sover ju i soffan pga kass TV där uppe och då delar jag den med 3 Gordonsettrar och 1 katt.

Rush är så fin, lycka till med fortsättningen med träningen.

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2010-08-28 03:49:27

Man har ju lite svårt att minnas hur de gamla var, men Rally fick jag hålla fast för att hon skulle kunna slappna av och sova. Senare blev hon ju lugn som en filbunke!!

Dogge verkar vara en go kille som sover på bordet:-)

Helt klart en King of the world!!

Postat av: Maja

Publicerad 2010-08-28 08:58:44

Jag minns att när Rally var liten fick jag hålla fast henne för att hon skulle kunna slappna av och sova. Sen blev hon ju lugn som en filbunke.

Dogge är ju en skön prick som sover på bordet, helt klart en King of the World

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-08-28 20:26:25

Det finns faktiskt en bild på Dogge när han sover på bordet på hemsidan "Det var inte jag 2009"

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-08-28 20:30:47

Det finns en bild på Dogge när han sover på bordet på min hemsida "Det var inte jag 2007-2008" och ett när han står på bordet 2010. Mitt förra inlägg lades visst inte ut men det gjorde inget för jag skrev fel årtal till dig. Tiden går så fort, har så svårt att hinna med :-)

Postat av: Lena Sköld

Publicerad 2010-08-31 18:21:03

Det är skönt att man har en liten hundras.

Postat av: Maja

Publicerad 2010-09-01 23:08:44

Ja då kan man ju ha många hundar!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela