Aprilshasthund

Dagens resultat

Publicerad 2009-09-13 20:41:03 i Allmänt


 
Dagens utställning var ju inget superresultat för mig.
Tilda kom inte till start pga skada, så jag åkte bara med Rally.
Det var 4 gordon anmälda men bara 2 till start. ( Även Lotus var struken )
Alltså bara Rally och Vidjoels Nicolas Cage till start.
Vi åkte ut med en TVÅA!!!
BIR blev då Vidjoels Nicolas Cage
Stoort Grattis till världens lyckligaste Tanja ( kanke inte riktigt lika yster som i Tvååker )
Men så yster blev hon nog sedan, då hon blev TVÅA i gruppen!!
Fantasiskt roligt för Tanja och fantastiskt roigt när en Gordon går så långt.

Måste kommentera min tvåa. det är så jädra surt att få en tvåa!!!!!!!!
Domaren kollade munnen och pga tandbortfall satte han detta betyg.
Helt korrekt tycker jag att han gör avdrag - men kanske inte så mycket!!!
Vissa domare håller inne på Ck, men att ge en tvåa??
Domare gör olika och jag tycker att det borde vara lika från alla.
Hursomhelst är det bra att de håller koll på detta fenomen så att det inte
breder ut sig för mycket

Sen hade han framme mätstickan - och det tycker jag är kanonbra.
Det har ju varit en hel del diskussioner om jaktsettern kontra showsettern,
och att domaren använder mätstickan håller ju lite koll på det hela.
Sen att han mätte min hund 2 cm lägre och hanen 3cm lägre är ju en annan femma.

Vidare då, Kusin Lena och Torbjörn vann sin klass med Dvärgschnauzern Sten,
och blev 4 BHKL.
Jättegrattis!!!

Kristina är ju som alltid framgångsrik med sina Norwichterrier och vann sin klass
med nya Stjärnskottet Abbey, som sen slutade 2 BTKL endast 9 månader gammal.
tort Grattis till dig med

Trevligt var det, och lite shopping blev det, och lite skvaller under bilresan ....

Kommentarer

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-09-13 21:12:24

Dessa sura 2:or....Tänk då hur det kändes när Tina och Eddy fick 0:or, endast pga tandbortfall... Okej, man kan ta det om ALLA domare dömde lika, då hade man ju vetat att det inte är någon ide att åka på utställningarna. Kul för Tanja dock! Tror nog att hon var ännu nervösare än jag i finalen:-)Det är ju alltid roligt när gordonfolk man känner placerar sej i finalerna:-)

Kommer du till Växjö? Jag och Chivas tar väl 2:an där då fniss

Och tavlan väntar ju på dej:-)

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2009-09-14 11:19:44

De där 0:orna är ju märkliga. Och märkligt är att det inte finns en gyllene regel!!

Tyvärr blir det inte Växjö för mig, jag är nyopererad då och kan inte köra bil.

Men du menar väl att du tar BIG-2:an då?? För det är klart att det blir en repris!

Och jag väntar på tavlan:-)

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela