Aprilshasthund

Då är man framme då

Publicerad 2009-10-01 00:08:19 i Allmänt


Då är man framme då.
Framme vid något som närmast liknar en fängelsecell!!
Men jag skall ta det i rätt ordning.

Jag ( eller Håkan ) bestämde mig för att ta tåget till Uppsala
och stanna en natt på hotell, för att vara pigg och med rastad
hund kl 10.00 på SLU imorgon.

Jag tog bilen in för att ta tåg från GBG central kl 18.40.
Rätt snopen när p-lappen hamnade på 250kr - för ett dygn
Väl på tåget har jag turen att få två säten, vi tar ju lite plats,
Tilda, ryggan och jag.
När vi stannar i Skövde kommer det på en dam med en labbe,
och de skall sitta i sätet framför oss. Det är såklart en hane.
Väldigt käckt när Tilda höglöper.
Han piper en del men sköter sig ändå ganska bra.
Resan är förövrigt lugn och vilsam.

Jag åker tåg väldigt sällan. Jag tror att sist var när jag hämtade hem
Gråsjövalens Kanonrace som valp. 1998
Då åkte jag till Tina och Thomas Schaffer på Gråsjövalens kennel i Aspås utanför Östersund.
Det var en ljuvlig resa. Jag var så lycklig över min lilla valp.
Minns att jag var nervös att hon skulle kissa på golvet på tåget så jag hade tagit med trasor.
Sen var det buss första biten av hemresan. På bussen visade det sig att man inte fick ha hund.
Och där kom jag med min lilla valp i famnen.
- Jaja sa busschauffören göm den lite bara.
Sen stannade inte bussen  på tågstationen!! Vad gör jag nu då??
Då var busschauffören så gullig och skjutsade mig till centralen.
Sen höll jag hårt i min lilla valp, ville knappt att ngn skulle klappa henne.
Min lilla Race

Var var jag nu då?  Jo
Byte av tåg i Stockholm, och på nya tåget hamnar jag ihop med 3st 19-åriga tjejer.
Alla är pearcade och 2 av dem har varit i Stockholm och gjort hårförlängning.
Moderna unga tjetjer - det känns som att det var ett tag sen sist för en annan:-)
De är dessutom hjälpsamma och skall fixa med busslista o dyl för mig så att jag kommer
rätt imorgon.  Härliga ungdomar

Väl framme i Uppsala skall jag hitta vandrarhemmet som jag har bokat,
irrar runt länge och väl och hittar till slut.

Vi har hittills inte gått förbi en enda gräsplätt eller ens en rabatt, och Tilda har
inte kissat sen i Härryda.
Till slut får det bli på gatan!

Och vandrarhemmet liknar mest en fängelsecell, skulle såklart ha tagit ett hotellrum
som Håkan sa. Han har alltid rätt, det är så himla jobbigt.

Någon som ringer och väcker mig vid 7??

 
                 RACE I SIN UNGDOMS DAGAR

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela