Aprilshasthund

China still going strong

Publicerad 2009-09-15 14:03:30 i Allmänt


Igårkväll fick China åka ner till Åby för att sova där över natten.
Han skulle inte äta och inte ha några skor på sig.
Idag var det dags för kastrering!!
Känns olustigt men ändå ett måste.
Men si då satte China stopp.
Han har blivit otroligt rädd för veterinärer och för att de skall stickas efter att han har fått
göra ett par klinikbesök i samband med hans skadade tänder.
Han stegrar sig och slår vilt omkring sig i panik för sitt liv.
De ringde mig och frågade om jag kunde komma dit!!
Väl där så gav jag honom lite lugnande i blöt betfor, men efter en timmes väntan
och ingen som helst verkan gav de upp.
De ville inte prova igen för de tyckte han var så uppskruvad och rädd för dem och de vill ju inte
riskera livet såklart.
Tipset jag fick var att ta hem honom och försöka med distriktaren hemma, och träna på att
"ställa honom i ett hörne" och att han skall stå kvar där:-)
Äh, känns som ett meningslöst träningstips. Jag får nog hitta på något annat.
Nu är han iallafall hemma igen och hingst är han fortfarande!

   
             Hemma igen hos min kompis Wesley - Hungrig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela