Aprilshasthund

Räkna steg

Publicerad 2009-10-04 21:43:22 i Allmänt


På jobbet har vi gått med i en "räkna steg tävling"

Alla går med en stegräknare på sig och deras motto
är att man skall gå minst 7000 steg per dag.

En baggis tycker jag som är van vid att röra mig mycket med hundar
och ridning. Men, nu är det lite värre. Vissa daar får man slita för att
få ihop sina steg. Idag tex fattas det lite och då får det bli en nattlig
promenad med Rally i mörkret. ( vill helst gå och lägga mig nu ).

Håkan kom på eftermiddagen och sa
- Jag tar en sväng med Rally på slingan
Och det händer ju aldrig annars. Det är alltid jag som går ut
med hundarna. Gissar att det fattas lite steg på hans räknare!!

En annan sak med Håkan och hundar är att han har fått för sig att
nu skall han plötsligt börja träna dem:-) Hör och häpna..
Igår såg vi en film på TV och vid ett tillfälle hade familjen middag.
Med vid bordet satt familjens hund på egen stol och käkade pizza.
Såg ju väldigt mysigt ut. Så nu skall han träna Rally på detta.
-Och tänk sen när vi har 10 valpar på sina små stolar vid bordet, säger han
Hmmm, kan intre jag få fortsätta med träningen??

Vi var på Bergakungen och såg Ice Age 3 idag. Superbra!!

Igår var det 70 olika besökare på hemsidan. Tack till alla er. Kul
Och kul är det såklart med kommentarer på Bloggen eller Gästboken

        

        Håkan och Tim har matat fåglarna ( och Ritzie ) hemma. Race spanar in

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela