Aprilshasthund

Kung över en natt

Publicerad 2009-10-15 19:51:57 i Allmänt


- Mamma, kan jag också få hundvalpar i magen? undrar William
Det är söta frågor man får från barnen ibland.
Bara nu att hoppas att där är något i magen.
Tilda kommer hit imorgon över dagen och det skall bli kul att träffa henne.

Îgår kände jag mig som värsta Hollywoodfrun!!
Var hos frissan och blev ompysslad med klipp, färg samt bryn och fransar.
Det är lyxigt att få den omvårdnaden tycker jag.

En annan omvårdnad som borde kännas lyxig för hästen är denna.
När man börjar med sadeltämjning så får hästen så mycket mer.
Han får en uppmärksamhet som är helt ny för honom.
Man borstar, ryktar och putsar. Fixar med man och svans. Tvättar och klipper.
Man promenerar och betar dem. Man pratar mycket och umgås med dem.
Pussar, kelar och klappar dem. Plötsligt är det honom man hälsar på först när
man kommer till stallet.
Vänjer dem vid sadel, gjord, kapson, träns, lina, spö, benskydd, hinder och bommar,
borstar, daglig hovvård, att lyssna på rösten, stå stilla osv osv.
Allt detta från att ofta ha kommit från en lösdrift med MYCKET mindre uppmärksamhet.
Snacka om att bli kung över en natt - och jag tror att de gillar det

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela