Aprilshasthund

Engelsk setter igen

Publicerad 2009-10-13 14:58:08 i Allmänt


 Igår fick jag Oktobernumret av Hundsport.
Vet att Lisa fick den i onsdags!!
Hur kan det skilja så många dagar på utgivningsdag?
Hursom - Det var en engelsksetter på framsidan igen:-)
Det är kanonkul när våra setterraser visas.
Undrar hur man gör för att få en Gordon på framsidan?

China har kommit på att man kan vända vid grinden när man longeras!
Det måste testas varje gång.
Det är tur att man är envis, han får ALLTID ge sig.
Idag fick han ha träns och benskydd på under arbetet ,
inte så märkvärdigt.
Imorgon skall han få ryttare på ryggen igen...

Pratat med Lisa idag och hon säger sig vara SÄKER på att
Tilda är dräktig!!!  Man får verkligen hoppas att hon har rätt.
Jag skall träffa dem på fredag, då får vi se om jag märker
någon skillnad.
Funderar på det där med ultraljud för att kolla om det är några valpar.
har hört att valparna skulle kunna skadas av det???????
Någon som har erfarenhet? Eller bara en skröna?
Kom gärna med tips

Hejsvejs

Kommentarer

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-10-13 15:15:39

Gud vad spännande! Jag håller tummarna hårt för att det är små liv därinne i magen!Jag vet bara att vi hädanefter (om det blir fler valpar hos oss)kommer att ultraljuda..för som Jackie lurade oss när hon gick tom! Mjölk i juvret, tjock och lite slöare än vanligt.. Och sen var det SÅ jobbigt och känslosamt att ringa runt till alla som skulle haft valp.. bättre att veta om det i tid isåfall tycker jag. Så att de har chans att ställa sej i kö hos någon annan.

Om det kan skada valparna har jag också hört, men jag tycker att veterinärerna ska säga ifrån isåfall.

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2009-10-13 22:04:50

Låter rimligt det du säger att veterinär borde avråda om det var skadligt. Samma sägs om hästar och dem ultraljudar jag. Givetvis ledsamt att behöva ringa runt om hon gått tom. Nyfikenheten lutar nog mot för.

Håll alla tassar med! Kram Maja

Postat av: Yvonne Reif

Publicerad 2009-10-21 08:20:32

Hej Maja



Det är inte skadligt att göra ultraljud,har själv gjort det på min tik när hon var parad,samma sak gäller röntgen så man vet hur många valpar som skall ut.

Lycka till och ge Zamba en kram från mig



Yvonne

Postat av: Maja

Publicerad 2009-10-26 16:09:55

Vad kul att höra ifrån dig Yvonne,

hoppas att allt är väl med er.

Kram från Zamba o mej

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela