Aprilshasthund

Zamba kommer hem

Publicerad 2009-03-07 23:57:09 i Allmänt

Så är det bestämt. Zamba kommer hem igen!!! På något sätt så känns det som att det är nog meningen att hon skall vara hos oss. Jag har ju faktiskt sålt henne 2 gånger förut och nu kommer hon hem igen för tredje gången gillt.
Jag var hos Titti i veckan och hälsade på dem. Det är sorgset att se att viljan inte alltid övervinner orken, och det måste bli färre hästar på gården. Det är med tårar  i ögonen som Titti lämnar Zamba ifrån sig, Kvar har hon en 2-åring e.First Wish u. Zamba, samt en 3-åring e. Santino u. Zamba. 3-åringen är precis inriden och är till salu.
1 April kommer hon och det blir betäckning direkt. Måste nu bestämma mig för vilken hingst det skall bli????????
Det känns jätteroligt och spännande. Är det någon som är ridsugen står hon till föfogande för skogsturer!!
Hon är 18 år och inte igång men uppskattar såklart lite annat än bara hage. Är själv sugen på en tur.
Nu har vi 3 halvblod varav 2 skall betäckas, börjar bli många hästar igen!!
Hälsningar Maja

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2009-03-08 22:13:40

Maja!



Idag var jag uppe och tog hand om din fina häst:). Det var snöstom ute och hon frös, men jag bytte täcket och då blev hon glad och varm.



Det skall bli så spännande att åka på denna hingstvisning på söndag.



Ja, dessa hästar snart är man säkert där igen med häst. Kan ju inte vara utan dessa varelser.

Postat av: Maja

Publicerad 2009-03-08 23:26:38

Tack snälla Nina. Snöstorm låter skumt. Ingen snö kvar alls när vi kom hem.

Jag laddar för Tullstorp på sönd jag med.

Tror nog att du snart fallit dit på häst igen.....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela