Aprilshasthund

Tvååker

Publicerad 2009-07-10 17:16:11 i Allmänt

Utställning i Tvååker idag.

Inget BIR delades ut idag heller!!! Fast det var flera CK-hundar med. ( Liksom i Borås )
Domaren delade ut allt från en trea till en slät etta.
Tilda fick nöja sig med en tvåa. Inget man gläds åt ,utan man får väl stoppa det längst in i garderoben.
Domaren tyckte att Tilda hade ett vackert huvud, han var helt emot de större och grövre huvudena.
- Vi hade iallafall tur med vädret , är facit för dagen

Jag inhandlade en klippmaskin som jag var tvungen att prova direkt när jag kom hem.
Fick lägga på en extra nolla på priset mot den förra jag köpte för 200kr.
Men snacka om skillnad!!  Denna kan jag även klippa huvudena på hästarna.
                              Bra köp:-)

                 

                                                        Så här blev resultatet på Rally

Någon som vet hur tätt inpå en utställning man kan trimma en hund så här hårt för att den skall vara som bäst 
på utställningen??

                  NYTT REKORD IGÅR IGEN MED 65 OLIKA BESÖKARE UNDER EN DAG............

Kommentarer

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-07-10 19:41:28

Trist med resultaten på utställningen!! Ibland undrar man vad man håller på med..;-)

Om jag trimmar hunden hårt brukar jag göra det 2 veckor innan, ibland är det ju så att skinnet syns igenom på vissa hundar och då är det bäst att va ute i god tid. Sen kan man ju alltid finputsa precis innan.

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-07-10 19:42:29

förresten vad var det för hundar där?

Postat av: Maja

Publicerad 2009-07-10 22:01:13

Tack Helena för info. Ja ibland undrar man om detta är kul!! Deltog gjorde...

Moonset Excalibur, Vidjoels Nicolas Cage, Chass, Astrid, Tilda och Gråsjövalens Ninotchka.

Alla är med imorgon utan Chass och Ninotchka. Då tillkommer två nya.

Då tar vi nya tag

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-07-10 22:14:24

Spännande! Hoppas verkligen att det går bättre i morgon!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela