Aprilshasthund

Räddat hund

Publicerad 2009-01-29 21:52:02 i Allmänt

Har varit hos China och hälsat på tillsammans med Malin.
Det är så mysigt att komma dit och hingstarna är helt underbara.
10 st 2-3åringar som är helt ljuvliga , keliga och sociala.
China har stått stilla ett tag men har nu gått in i en växtperiod.
Han kommer nog att ligga ner en hel del nu.
Jag gillar det jag ser när jag träffar honom.
He is a good looking guy.

På vägen hem ser vi en jakthund på motorvägen mitt på Uddevallabron!!!!
Inga bilar i närheten som tur är. Vi stannar och Malin tjoar, vi måste fånga honom...
Han springer åt andra hållet och jag ser oss framför mig springandes på motorvägen
och jaga lös hund. Och i ryggraden sitter alla förmaningar om att man får ALDRIG ta
upp en jagande hund. Men det måste vi, annars dör den.
Jag busvisslar  - och den vänder. Malin fångar in den och in med den i skuffen.
Som tur är så har han telenr på sig och vi får tag i ägaren,
som är oerhört tacksam och kommer o hämtar sin hund som sprungit 1 mil.
Tacj Malin för en trevlig dag!!

På kvällen så har Race blivit dålig efter några dagar med skumt beteende.
Vill inte äta, är hängig och ligger gärna.
Misstänkt livmoderinflammation = medicinering
Hans-Jörgen du är bäst som alltid!!!!

Somnade sen före 21 och sov runt...

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2009-01-29 23:05:20

Suss

Tack för sporring. Plockade fram sista apportobjektet ur frysen. Nu blir det träna av i helgen. Thanks to you. Maja

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-30 15:08:41

Heja dig! Jag hade själv en tuff coach vid namn Marie Johansson när jag höll på som bäst med Laphroaig. Hon är inte att leka med när hon sätter den sidan till. Där funkade inte några undanflykter, eller hur Marie?

/Suss

Postat av: marie

Publicerad 2009-01-30 20:57:36

Heja dig Maja

Det kommer att gå bra med apporten.

Vad skönt att jag har satt mig i respekt hos någon.

HEJA dig också Suss,

Jag undrar vad nästa utmaning blir?????



Postat av: Maja

Publicerad 2009-01-30 21:36:42

Marie

Vi kanske skulle ge dig en uppgift???

Vad sägs om att starta på prov?

Postat av: Suss

Publicerad 2009-01-31 13:12:18

Åh nej, Maja! Om du bara visste vad du ställt till med :-) Marie har nämligen redan sett ut ett dylikt. Det är bara det att hon envisas med att jag också ska starta (se Maries lilla hint i sitt inlägg).



Nu kommer jag inte få en lugn stund...



Kram till er båda

Postat av: Maja

Publicerad 2009-01-31 17:04:19

Suss, vi kan ju låta Marie starta först varpå du hastigt kan stuka foten eller liknande!!!

Postat av: Marie

Publicerad 2009-02-01 12:08:34

Lugn stund var det.Varför?



Jag har redan provat det med att starta på ett jaktprov....

Men man kan väl säga att målsättningen för mig inte är den samma som för Er.



För mig handlar det mest om att överleva tills det blir dags för fika.



Men ingen är sämre än man kan ändra sig .. tror jag.



Ha det båda två så bra.

/Marie





Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela