Aprilshasthund

Maffia på bio

Publicerad 2009-01-17 23:03:00 i Allmänt

Vi gjorde oss till och gick på bio idag, gubben och jag.
Håkan är ju ett riktigt maffia-freak så han ville se Gomorra.
Helt ok för mig.
Den var ruskig!!!
Så verklig och naken.
Det kändes som en dokumentär - att det inte var skådespelare utan de var sig själva.
Det var inget ros eller kärlek en enda gång.
Bara mörkt och farligt.
Man fick en känsla av att det är så här verkligheten är idag, med alla de olika gäng som finns.
Droger och mord.
Inte riktigt min bag, men den var fängslande, jag gäspade inte ens.

Sen är det ju ett företag att gå på bio nu jämfört med före vi hade barn.
Vi åkte hemifrån kl 15 och var hemma 22 igen.
Till mamma och ta en fika o lämna barnen, till stan i god tid, film 2½ tim, tillbaka till mamma och sen hem.
Men trevligt var det.

Apropå maffia så var vi för ett antal år sedan på den mytomspunna ön Sicilien, till Håkans stora glädje.
Vi hyrde bil och en dag åkte vi för att besöka den ännumer mytomspunna byn Corleone, samt en annan by
där de spelat in Gudfadern.
Efter att vi har kört upp genom bergen kommer vi till slut till denna lite sovande by.
Ett tu tre ställer sig Håkan på bromsen och skriker
- Här är det. Det var här Michael friade till Appolonia ropar han, och ställer bilen mitt i gatan och rusar in på den
lilla baren/restaurangen där de har spelat in en del av filmen Gudfaden.

Vi har döpt våra uppfödningar efter olika ställen i världen som vi har besökt.
Don Corleone är döpt efter denna by.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela