Aprilshasthund

Nyårskvällen

Publicerad 2009-01-01 01:44:40 i Allmänt

Tittade på världscupshoppning på nyårskvällen. Helena Lundbäck med Madick fick som Sveriges enda representant
12 fel i grunden. De tillhör väl inte mina favoriter precis. Impad blev jag däremot av Okidoki, vilken härlig och fartfylld häst.
Sen impar givetvis den unga fransyskan - Penelope ngt och Judy-Ann Melchior, båda unga friska fighters.
Vinnaren Winningmood var även den en karamell att se, förövrigt efter Darco som jag såg på Scandinavium för en massa år sedan och honom kan jag inte släppa - vilken kuse!!!

Annars en mkt stillsam kväll med bara familjen och lite god mat o dryck. Misslyckades tyvärr att göra chokladpuddingen, tog en liter mjölk istället för 5 dl...
Race klarade sig rätt bra ,här var inget hysteriskt smällande men hon var rejält drogad med.
Tyvärr visade även Rally lite darrsymtom och jag har sett det lite tidigare när vi jakttränat.
Hoppas kunna råda bot på det då vi skall iväg och jaga på fred ( ja jag vet att det är utställning dagen efter men vad gör man när tillfälle bjuds?), och vi kommer att få fälla fågel för henne bara det blir bra jaktsituationer.

Vad kan man då säga om året som har gått??

Det största är givetvis att vi har fått vår William.
En helt fantastisk resa som vi fick starta i Februari när Håkan, Moa och jag fick resa till Kina för att hämta hem honom.
Sen var det ett omtumlande halvår efter det innan allt skulle falla på plats och största fokus låg såklart på familjen.
En supercharmig kille med massa bus i sig och spring i benen.

Ridsportsmässigt vill jag nämna Roffes silver (känns som guld) i Hong-Kong. Helt otroligt och en tår fälldes.

Måste även tacka Barbie som ger mig fantastiska ridupplevelser. En sådan häst får man bara en gång i livet?

Hundmässigt så har Rally äntligen fattat helt vad jakt går ut på. Stort  tack till träffen i Sälen som ger massor ,
och även stort tack till Birger och Seth som har ställt upp och gett Rally massa fågeltillfällen!
En magisk känsla när hon en dag sekunderar på träning och hon gör det gång på gång!!!!
Tack Lisa för att du är en så´n go kompis och att jag har fått en ny träningskompis. Guld värt.

Och USA fick en färgad president!!!!   STORT

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela