Aprilshasthund

En helt vanlig fredag

Publicerad 2009-02-20 21:58:04 i Allmänt

Upp tidig morgon för att åka iväg till Sten och träna. Det är alltid fantastiskt kul att komma dit. Man får se många olika fina hästar ( inte ponnies som inte alls är min grej - ännu). Sten red sin unghäst efter Danone före mitt träningspass. En sån härlig trav!! Hon bara joggar och ändå händer det så mycket. Kul att se.
Barbie känns fantastiskt fräsch och är så rolig att rida. Vi gjorde inte massa svåra saker men hon är ju nyss igångsatt.
När jag rider numera tänker jag alltid - Jag skall inte motionera henne utan jag skall utbilda henne. Det funkar väldigt bra på mig för jag blir mer koncentrerad. Jag hade två delmål under vintern och det var att lära Barbie att rygga och att befästa bytena. Ryggningarna sitter jättebra nu. Härligt när man når sina mål. Byten har det inte blivit så många under vintern då Barbie ju har behandlats, men det får bli under våren istället.
Sen var syrran och Cornelia hemma och vi åkte lite pulka i den knappa snön. Cornelia som är ett år och nyss har lärt sig att gå tyckte det var roligast att gå upp o ner för backen.
Sen är det fredagsmys och då dukar vi vid lilla bordet och lägger på nalle Puh-duken. Barnen dukar och tycker det är urmysigt. Moa har beställt räkor till middag - vilket inte är räkor egentligen, utan kräftor. Och då är det bara klorna hon vill ha, och hon äter allas klor.
När vi hämtade posten idag frågade Moa om det var någon barnpost, så svarade jag. - Nej det är bara räkningar
Moa svarar - Jag vill äta räkningar ikväll!!!
Hmm, så kan det vara när man fortfarande har mycket att lära

Imorgon blir det party med brudarna på Scandinavium och pubarna!!!
Varning, varning för det kan gå vilt till

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela