Aprilshasthund

En skata på rummet

Publicerad 2009-08-12 11:09:22 i Allmänt


 Är uppe på övervåningen och fixar lite.
Hör hur det stökas och brötas därnere.
Bara katterna och hundarna är hemma förutom jagsjälv.
Tillslut får jag gå ner och kolla, och vad ser jag?
EN SKATA i vardagsrummet:-):-)
Så typiskt. Han försöker frenetiskt ta sig igenom fönsterrutan men det funkar inte.
Ut med stående fågelhund och fågeljagande katter ur huset.
Kollar om jag kan hitta en håv, men spårlöst försvunna.
Öppnar upp altandörrarna på vid gavel, och till slut lyckas den stackars
skatan flyga ut.
Pust vilken pärs!!
Kan ni gissa hur många ställen en skata lyckas skita på under tiden den försöker
fly för livet??????
Nej det kunde inte jag heller. Har man inte och göra så...
Fönsterputsning, tvättning av mattor. hundens matskål och mat-tunna, fönsterbänk och
köksbordet - är vad som väntar mig nu...

             

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela