Aprilshasthund

Jag gjorde en desperat...

Publicerad 2008-12-06 01:43:30 i Allmänt

Men det gick inte vägen!!!
Det gäller röntgen på Rally.
Hon är röntgad med C 2006 Detta var en stor sorg för mig då hon är tiken jag vill starta min avel med Vet sen att flera har röntgat om sina hundar med bättre resultat. Hur bär de sig åt för att få det bättre?. Ett halvår senare röntgas hon om efter simträning osv. Då talades det en del om att hon var sned i höft eller  rygg och att det var svårt att få bra bilder.
Detta har legat och gnagt lite i bakhuvudet. - Vaddå sned? Hon kanske inte har höftledsdysplasi utan det är en skelettskada eller liknande??
Bestämde mig för att boka en tid hos en ortoped på kliniken i Frölunda, tror det heter västra djursjukhuset.
Har varit där tidigare hos Anders Furuvik med Race när hon hade långvarig och svårdefinierad hälta.
Han är grymt bra.
Men, det är och kvarstår ett C. Den vänstra skulle man kanske kunna få till ett B men den högra är C och har nu även börjat få mindre förslitningar
Jag har nu iallafall verkligen gjort allt vad jag kan för dena hund (som är ensam i kullen om anmärkning).
Sorgen över detta har jag redan gått igenom - idag hade jag inget att förlora
Kanske jag skall vara glad för detta då jag vet att två uppfödare står med två hanvalpar kvar,
och en annan har FEM valpar osålda!!!! Kan det ha med ekonomiläget att göra?
Jakten på den perfekta avelstiken fortsätter!!!

Lite skvaller med..
Det skall göras en reality serie om GE-KÅS - hysteriskt roligt tycker jag - då kanske man får en chans att bli kändis på jobbet. Fniss Fniss

                 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela